140312

Har hänt en del sen jag skrev sist....
Mamma och Stefan var här över en helg och hälsade på. Vi va i Farsta och letade efter en springcykel till Vilde. Mamma skulle ge det i present. Men vi hittade ingen så vi käkade lunch och fikade och kolla i lite andra affärer. Sen åkte vi till Media Markt för Kim hade fått för sig att han skulle ha ett PS4, fanns dock inga där och inte på elgiganten heller. Efter det åkte vi till Biltema och där hade de en jätte fin grön springcykel. Vilde provade och den är liiiite liiite för hög men han kommer kunna ha den till sommaren. Sen handlade vi lite och sen hem. Åt pizza och kollade på Let's Dance.
Kim och Stefan åkte till netonnet på kvällen för att se om de hade PS4:an där. Men den verkar vara slut överallt.
 
 
På lördagen gick vi ut och lekte en stund på lekplatsen. Sen gick vi till centrum. Kim gick och tittade i bokhandeln efter en bok till Felix och vi andra gick upp för att titta på Teamsportia efter skor till Stefan.
På vägen mot Teamsportia ligger Game och där satt en stor lapp där det stod att de hade PS4 inne. Så jag gick in och frågade vad de skulle ha för ett, 3999kr sa hon och med tanke på att det billigaste vi hittat innan var typ 4500 så var det ganska självklart att jag köpte det. Så Kim fick sin konsol och var jätte lycklig resten av kvällen =) Sen köpte Stefan nya skor. Jätte fina och billiga =) Vi käkade lunch och sen fikade vi.
Kim åkte på överraskningsfest för en kompis och vi andra hade mellomys och bara njöt av tiden. Jätte mysigt.
 
På söndagen var det dags för mamma och Stefan att åka hem igen. Alltid lika tråkigt. Men sånt är livet.
Vid två tiden hade vi lite kalas för Vilde. Farmor, Ella och Leon kom en liten runda. Farfar och Lisbeth kom och Alexandra, Micke och Loke kom. Lagom mycket folk och trevligt. Vilde va super lycklig  =D
Min lilla bebis blir hela två år. Tiden går läskigt fort och jag vill inte att han ska bli större nu. Vill ha min bebis <3
 
Sen var det vardag igen och barnen åkte till dagis och ASIH kom hit och tog prover...
Porten funkar inte... De kommer inte ut något blod. Antagligen ligger slangen mot en vägg och när de sprutar in tex. blod eller koksalt så trycks slangen bort från väggen på grund av tycket. Men när de sen suger, för att få ut blod, så suger den fast i väggen och inget blod kommer. Detta är tydligen ganska vanligt och det är ingenting som gått fel utan det bara är så. När porten lagt sig till rätta så har katetern lagt sig på det viset, tyvärr. Hur vi ska göra nu vet jag inte riktigt. De tar prover i armen så länge. 
 
Detta med att porten inte funkar stressar mig otroligt mycket. Jag vill bara att saker ska fungera. Det stressar mig att inte veta hur man går vidare nu och ibland känns det som att allt bara blir för mycket. Jag mår relativt bra. Jag orkar leka med barnen och jag orkar hjälp Kim med hushållet och allting började kännas riktigt bra. Men då måste detta lilla as till port sluta att funka. Va fan är grejen liksom.... Varför kan jag inte bara få ha det bra? Mitt i all skit kommer det mer skit. Nu får det snart sluta för jag pallar fan inte!
 
På tisdagen var jag och Kim och simmade i Haninge badhus. Så jäkla skönt. Jag behöver komma igång och röra på kroppen och simning är ju super skönt. Så vi bestämde oss för att försöka göra det en gång i veckan =)
 
Veckan har gett oss mycket sol och vi har varit ute nästan varje dag och gått en liten runda. Så skönt. känns verkligen som våren är på väg nu....
 
På fredagen ringde min bror Björn och fråga om han och familjen fick komma upp och hälsa på. Wiiieee. Självklart!
Så på lördagkväll kom de... Sötaste underbaraste Jake va som en solstråle. Lite blyg i början men det släppte snabbt. Felix och Vilde blev som tokiga... De blev så uppspelta.. Trodde knappt jag skulle få dom i säng överhuvudtaget. hehe.
På söndagen gick vi till centrum och käka lunch och fika och kolla i affärer. Lekte på lekplatsen och bara mös. Arisa lagade världens godaste thaisoppa till oss.... Underbart! Sen bakade jag en blåbärspaj. Hur gött som helst.
På måndagen åkte Björn, Arisa och Jake in till stan för att fixa lite ärende. Kim körde våra ungar till dagis och jag fick besök av ASIH. Han stack i porten men det funkade inte idag heller så han stack två gånger i armen. AJ!
 
Efter att allt var klart åkte jag och Kim in till stan och mötte upp Björn. Jake lekte på en lekplats i Humlegården. Så mysigt. Han hade hur roligt som helst. Sen fick han en flarra välling och sen somnade han som en stock. Vi gick en runda på östermalm innan vi bestämde oss för att åka till Nacka centrum istället. Käkade lunch och kolla i lite affärer... Köpte en flygande gris... På riktigt en a de roligaste sakerna vi har här hemma. Helt meningslös men den får mig att skratta varje gång. haha...
Barnen kom hem från dagis och så var det dags att säga hej då till Björn, Arisa och Jake =(
Kommer sakna Jakes överdrivna skratt... <3
 
Igår mådde jag pissdåligt.... 
Vaknade, hade huvudvärk, mådde illa och hade skit ont i ryggen. Tog all medicin jag ska ha. La mig på soffan. ASIH kom med mediciner och kollade hur jag mådde. Men finns inte så mycket de kan göra, men blev det värre skulle jag ringa så skulle de komma med bättre mediciner. Jag somnade sov från och till hela dagen. Så fort jag la mig ner så somnade jag. Fast att jag inte ville. Huvudvärken ville inte riktigt släppa och illamåendet blev värre framåt kvällen. Så när barnen hade lagt sig så la jag mig i sängen och sov jag med. Varför tvinga sig att sitta uppe när man mår så kasst. 
Idag vaknade jag och mådde lite bättre. Huvudvärken är kvar men ska dricka en kopp kaffe och lite mer vatten och se om det hjälper. Mår inte illa i alla fall.... än....

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej hittade din blogg då jag googlade efter att jag fått veta att jag hade cellförändringar för ca 1.5 månad sen.
Har gjort en kolposkopi för 1.5 vecka sen få de misstänkte höggradiga förändringar. Min magkänsla säger att det är värre än så även om dr ej trodde det. Tyckte jag haft nog med elände med lillebror som begick självmord, lungemboli, lunginfarkt, separation mm 2012 o nu även en hand med en dum inflammation som ej läkt o troligtvis behöver op. Kämpa på! Bra att du skriver här, ginns inte många aktiva bloggar om detta du går igenom.
Hoppas det blir bättre med porten snart.
Hoppas min magkänsla om min diagnos för en gångsskull har fel. /ssk:an

Svar: Usch, låter som om du gått igenom mer än vad en människor bör behöva utstå under en hel livstid. Jag hoppas att diagnosen för dig ser ljus ut <3 Tack och välkommen hit =)
Maria

2014-03-14 @ 00:49:51
Postat av: Annika

Hej. Njae har ju varit en del till. Men jag tycker inte jag haft det illa. Bara lite orättvist ibland ;/
Men du, har läst igenom hela bloggen och. Vet inte om ha missat dey. Men hur ser din prognos ut? Vad händer nu? Finns någon plan?
Hoppad du fortsätter må ok länge till o att porteländet inte krånglar. Har själv inte problem med att ta prover eller låta dem ta på mig.
Blir en del då jag äter blodförtunnande o värdet ibland fått fnatt o hamnat på larmvörde, dags i morrn igen. Löser det på jobbet då jag jobbar på VC ;)Kram /Annika

Svar: Prognosen är inte särskilt bra. Min typ av cancer är det tydligen bara 3% som har och den är därför väldigt oforskad. Min läkare har haft en del patienter som dött efter två år och en del patienter som levt flera år. Nu prata hon om en ung patient som äter samma sorts cellgifter som jag och hon har gjort det i två år. Den patienten mår bra och cancern verkar inte röra på sig. Så det finns både positivt och negativt! Det finns ingen känd prognos än. Planen är att jag ska må så bra som möjligt. Antingen på de cellgifter jag äter nu eller med starkare medicinering längre fram. Just nu måste min kropp vila. Mina blodvärden går ner väldigt fort! Kram Maria
Maria

2014-03-17 @ 22:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0