Venport.

Idag halv tio var jag i Nacka på ASIH för att få blod. De gav mig blod och jag och Kim löste korsord och kolla mobilerna... Drygt att bara sitta.
Vid halv 12 åkte Kim till Patrik för att äta lunch. Halv ett kördes jag bort till operation.
Jag fick byta om till sjukhusrock, strumpor och hårnät. 
Sen fick jag lägga alla mina saker i ett skåp och lägga mig i en säng.
Där låg jag i 45minuter och vänta på min tur. Sjuksystrarna kom och tog bort påsen med blod som jag fortfarande hade. Sen kom doktorn och fråga lite saker, te.x. om jag var allergisk eller om jag åt blodförtunnande mediciner. Sen var det äntligen min tur. 
In på rummet, morfin och sen sömnmedel... Zzzzz...
Vaknar av att en sköterska frågar hur jag mår...
Hmm....Jodå...Bra tror jag... Somnar om...
Vaknar en stund senare och mår faktiskt bra. Exakt hur länge jag sov eller hur lång tid det tog med porten vet jag inte eftersom jag inte fick ha varken klocka eller mobil med mig.
 
Men allt gick bra och jag är nu hemma.... Trött som fan och har ont... Men han sa att man kunde ha ont för att när bedövningen släpper kan det spänna och svida lite... Antagligen för att jag har ett föremål i kroppen som inte ska vara där. Man kunde ta alvedon eller ipren om man ville med tyvärr trodde de inte att det hjälper. Får se hur det blir inatt... I värsta fall har jag ju morfin ;)
 
Tydligen var porten som jag hade innan helt okej. Den satt bra och skulle funka. MEN de hade lagt den med bara mjukdelar bakom, så när någon försökte sticka i den så "stack" den iväg. Den trycktes liksom ner i mjukdelarna och därför fick de aldrig till det.
Han tog bort den gamla och satte en ny, längre in, mot halsen, så nu sitter den med revben bakom. Så när de sticker så har porten något att ligga emot. Så nu hoppas jag innerligt att den ska funka ordentligt...
 
Nä, nu ska jag lägga mig i soffan och vänta på ASIH. De ska komma och lägga om såret vid venporten. Det har blött igenom... Ha en bra kväll... Pusshej! 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Skönt att det är gjort så de slipper krångla med det mer <3

Svar: Ja, det är super skönt! En sak mindre att oroa sig för <3
Maria

2014-01-22 @ 22:12:12
Postat av: Michelle

Titta det gick ju bra det där!! ;-)

Svar: Ja, det gjorde ju det.. Äntligen :) nu väntar vi en vecka och hoppas att den funkar ordentligt också :)
Maria

2014-01-23 @ 08:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0