14/1-2014

Igår vaknade jag av att asih kom och plinga på dörren. Liiiite pinsamt. Men jag har så ont på nätterna i mina ben och ryggen att jag tar extra morfin på nätterna och det gör att jag blir extra trött och sover hårdare.
Men de kom och tog blodprover. Kim och jag åkte till Karolinska för strålning. Var fem stycken före mig så det tog en stund.. Drygt. När vi va klara där hämtade vi barnen och åkte till centrum och mötte farfar Tobbe. Käka mellis och fika chokladboll. Mumsigt :) 
Köpte nya vinterskor till Vilde och nya vantar till Felix :) Super fina.
 
Sen åkte vi hem... Jag och Kim röjde och städa och plockade i ordning, ungarna lekte fint och sen kom farmor och Patrik förbi och hämtade massa skräp (de skulle ändå till återvinningen). Skönt att bli av med lite skit. 
Sen käkade vi en jätte god kycklinggryta (Tack Maria Granell), den va super mumsig. Ungarna åt som bara den. 
 
Sen mös vi ner oss i soffan och spelade lite Playstation innan det var dags att gå och lägga sig. 
 
Asih ringde och berätta att mitt blodvärde låg på 87. Lågt alltså. Konstigt nog har jag känt mig gladare och piggare de senaste dagarna än jag gjort på riktigt länge. Har städat, plockat i ordning, duschat utan stöd och orkat med att klä på och av barnen. Saker jag drömde om för bara några veckor sen. 
 
Idag är dom här och fyller på blod. Så jag hoppas jag kan fortsätta vara så här pigg och gladare och kanske till och med piggare med detta nya fräscha blodet i mig. 
 
Ska snart in till strålningen igen, såå drygt det är att behöva åka fram och tillbaka varje dag. Men nu är det bara till på torsdag kvar sen ska knölen på halsen vara borta. 
Strålningen jag fått hittills har jag knappt känt av. Men igår och idag märkte jag en stor storleks skillnad och att den blivit rejält öm. Stor och öm.... Inte kul alls. Men det ska bli bättre nu hoppas jag. Förhoppningsvis minskar den och försvinner.
 
Sen får vi se när jag ska börja med cellgifterna... 
 
Hoppas ni alla där ute som läser mår som jag eller bättre... För just nu mår jag faktiskt riktigt bra :)
Pusshej <3

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vad kul att höra att du mår bra gumman! <3 Det gjorde min dag :)

2014-01-14 @ 17:48:42
Postat av: Therese

Så glad jag blir att du mår bra Moja! Det förtjänar du!! <3 puss o kram

2014-01-15 @ 09:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0