Tandläkaren 4/2-2014

Fyttigrisen vad rädd jag är för denna tandläkare alltså.. haha... Jag va spänd redan i väntrummet. 
De ropade upp mitt namn och jag fick komma in och sätta mig i denna hemska stol.
Sen visade hon på datorskärmen vilka tänder det var hål i.
När jag va hos tandläkaren sist sa hon att jag hade ett hål. Sen ringde de och talade om att de hittat ett till... Alltså två hål. Idag när jag kommer dit säger hon att jag har tre hål. Spännande och se hur många jag har nästa gång. hahahahaha.....
 
I alla fall... De la/hissade ner mig och sen satte de igång med bedövningssprutan... Hittar såklart inte rätt och gräver runt lite grann... Detta gör asa ont och jag känner hur hela jag börjar skaka.
Jag har själv aldrig sett mig som en person som inte tål smärta, tvärtom. Men om det beror på allt som gått fel för mig eller om det bara är jag som är lite mesig vet jag inte men jag får nog erkänna att min kropp och jag lägger av ganska fort nu för tiden. Så fort det inte funkar så börjar kroppen skaka. Jag får då mentalt lugna mig själv genom att tänka fina tankar, typ rosa moln och bubblegum. haha. Nä men ni förstår säkert hur jag menar.
 
Efter detta så väntade vi i alla fall på att bedövningen skulle börja verka och sen satte hon igång och börja borra. Detta kändes inte mer än lite grann då och då. Hon stoppade flera gången och frågade om det gick bra och om jag ville ha mer bedövning eller om jag ville att hon skulle sluta. Hon sa också att bedövningen hon lagt inte alltid täcker allt. Men så länge det bara var små ilningar då och då så överlevde jag. Så allting gick finemang.
 
Så nu är ett av tre (?) hål lagade. Ska tillbaka dit den 24/2 men nu känner jag mig inte lika rädd längre ;)
 
Det roligaste utav allt var att jag och Kim var tidiga in till KS så vi satte oss på fiket och svulla semla..... Haha. hur bra är det och stoppa i sig en halv semla innan tandläkarbesöket... SOCKER!!!!
 
Jaja, hon sa inget om det och jag skulle inte erkänna om det så var videofilmat ;)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0