22/2-2014

Dagarna går och jag mår fortfarande ganska bra. Cellgifterna har inga jätte jobbiga biverkningar.
Jag är tröttare än vanligt och har mått lite illa men om jag äter tabletter mot illamåendet så går det bra. 
Jag vaknade en morgon tidigt, vid 4 tiden ungefär, och behövde gå på toa. Redan då kände jag mig illamående och bakis... lite jobbig huvudvärk och sådär. Men jag gick och la mig igen och hoppades att jag skulle vakna piggare lite senare. Men när jag vakna igen mådde jag fortfarande lite konstigt. Lite smått ont i huvudet och illamående. Tog med mig en spann till soffan och la mig en stund. Men det tog ca en timme sen var jag tvungen att spy. Den dagen blev ett rent helvete. Jag mådde illa konstant och eftersom vissa mediciner antagligen kommit med upp så fick jag sjukt ont. Jag grät... Jag kunde varken sitta, stå eller ligga utan att det gjorde så jävla ont. Jag bara grät.... Va fan ska jag göra? Tog snabbverkande morfin och efter en stund somnade jag bort från smärtan. 
Den dagen var fruktansvärd och jag hoppas att jag inte behöver gå igenom det igen.
Efter den dagen har jag lyckats hålla illamåendet i schack med hjälp av ondansetron (tabletter mot illamående)
 
Igår, fredag, fick jag och Kim två biljetter av snälla svärmor till teatern, Mig äger ingen såg vi. 
Den var riktigt bra. Har bara hört talas om den, aldrig läst eller sett något. Så jag visste bara lite grann om vad den skulle handla om. Men jag tyckte den var riktigt bra. Inge feel good teater men riktigt bra spelat. Skulle vilja se bion och läsa boken med för att se skillnaden på innehållet. Får se om jag orkar =)
 
Eftersom jag mått som jag mått och ungarna avlöst varandra med feber och snor och hosta så har vi varit mycket hemma sista veckorna. Men vi bestämde oss för att gå ut och få lite frisk luft, så vi satte oss i bilen och åkte till tyresta och skulle kolla djuren och grilla korv. Felix somna och sov i vagnen hela tiden typ. Men Vilde titta lite på hönorna och hästarna. Sen gick vi och grillade korv och drack varm choklad.... i regnet..... men det var mysigt ändå =)
Idag gjorde vi samma sak. Åkte till tyresta och kolla på djuren. Men istället för att grilla korv köpte vi med fika till svärmor och fikade där. Super mysigt.
 
Nu sitter två pojkar och spelar playstation 3 och en pojke springer runt och är lite allmänt jobbig faktiskt...
Jag ska se melodifestivalen nu... Ha det bra så hörs vi snart igen <3

Kommentarer
Postat av: Cissi

2014-02-23 @ 06:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0