20140213

Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja....
Har senaste tiden haft ganska ont i mina lårben på sidan. Speciellt när jag sover. Vaknar vid 4-5 tiden på natten och har asa ont och det vill inte släppa riktigt, inte ens med morfin tabletterna. 
Jag gjorde en röntgen för att kolla lårbenen tidigare men det visade ingenting.
Nu har de bokat en ny tid till mig den 22/4 till magnetröntgen.
Jag gjorde en snabb röntgen i onsdags som inte visade någonting men nu ska jag alltså göra en riktigt magnetröntgen för att verkligen kolla ordentligt. De vill inte medicinera när de inte vet varför jag har ont. De vet ju inte ens vad de ska medicinera emot. Men det ska de förhoppningsvis få reda på nu då.
 
Jag och Kim har under en tid pratat om att han ska åka och jobba. Tror att både han och jag behöver det. Delvis komma ifrån varandra men också få tänka på annat. Göra något annorlunda. Så nu i Torsdags tog Kim sitt pick och pack och åkte till Norge... Sorgligt.... Vi har i princip suttit ihop det senaste året och nu ska han vara borta i två veckor.... Hur ska jag klara det??? Helt själv lixom... Hehe. 
Min mamma kom i onsdags och är här och hjälper mig när han är borta. Hon får hjälpa till med det vardagliga, typ dammsuga under soffan och köra barnen till dagis. 
Jag har fått en morfinpump installerad så jag ska helst inte köra. 
Morfinpumpen installerade dom i onsdagskväll och än så länge funkar den fint. Jag tryker bara på en knapp så skjuter den in lite extra morfin om jag behöver det.
Jag har också fått ny medicin. (Dynastat) 
Det är ett antiinflammatoriskt och avsvällande medel som ska hjälpa. De tror att det är nerver i kläm. 
 
Jag kan förklara min smärta som att varje gång jag ställer mig rakt upp så känns det som om något kläms i ryggen. Så om jag lutar mig fram så släpper det direkt. Dessutom strålar det fram i höft och bäcken på höger sida. När jag berättar om min smärta så säger alla på ASIH att de tror att det är nerver i kläm. Dessutom hjälper medicinen som är mot nervsmärtor vilket också tyder på att det mest troligt är det. 
 
Det kändes som att allting kom samtidigt. Kim ska jobba, jag får ondare, mamma kom och nu ska det röntgas och grejer. Men det är skönt att det gör något åt min smärta.
 
Vi har bara tagit det lugnt sen mamma kom. I fredags gick vi ut en stund och gunga. Sen gick vi till centrum och lunchade och handlade lite. När vi satt och fikade kom Tobbe gående så vi pratade en stund innan han stressade vidare. Sen gick vi hem och lagade mat och hade fredagsmys framför lets dance.
På lördagen städade vi och gjorde i ordning lite här hemma. Sen somnade jag på soffan och när jag vakna hade mamma gått till centrum med barnen. Sen kom de hem och så lagade vi mat och lördagsmös framför tv:n.
Idag har vi bara slappat. Inte gjort många knop alls faktiskt. Jag somnade på soffan på eftermiddagen igen. Mamma passade på att bada barnen.
Asih kommer hit varje morgon och varje kväll nu för att kolla morfinpumpen och ge mej den nya medicnen intravenöst. Dessutom får de ge mig Inohep (blodförtunnande) nu när Kim inte är hemma och kan göra det ;)
Imorgon är det dagis som gäller för barnen. Får se va jag och mamma gör när de är där... Vi hittar säkert på nåt kul.
Nu ska jag dricka lite kaffe och kolla tv. 
Ha en bra kväll allihopa =)

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hoppas att din nya medicin hjälper bra så du slipper ha ont och hoppas att nerver inkläm slutar vara det....

2014-04-13 @ 22:09:35
Postat av: Marianne

Jag håller tummar och tår för att du snart får ordning på nervsmärtan - jag förstår av ditt inlägg att du har haft det tufft. Men skönt att din mamma kan vara hos er nu och jag önskar er en mysig dag i morgon! Hälsningar Marianne

2014-04-13 @ 22:48:33
Postat av: Cissi

2014-04-13 @ 22:58:56
Postat av: Kim

❤️

2014-04-15 @ 11:48:37
Postat av: Annika

Skönt att få ett litet livstecken från dig. Synd att du mår dom du gör o att mannen ej är hemma. Men tror liksom du att ni nog kan behöva lite tid isär för att orka.
Såg att detta inlägg fått fel datum.o rubriken. Står 02 istället för 04.
Kram

2014-04-21 @ 07:10:47
Postat av: Jenny Sköld

Hej!

Jag skriver en artikel om hur stor andel flickor/unga tjejer som vaccinerats mot HPV i olika delar av landet. Det är rätt stor skillnad i hur bra de olika landstingen varit på att nå ut med sina vaccinationskampanjer. Syftet med artikeln är att uppmärksamma sjukdomen och att hitta någon som kan berätta ur egen erfarenhet om vad det egentligen är man vaccinerar sig mot (eller som vaccinet åtminstone ger ett visst skydd mot). Vill du vara den personen?

Jag skulle behöva prata med dig under dagen i så fall. Vi kan göra en telefonintervju, eller träffas.

Jag har telefonnummer är 08-402 20 52. Det går också att nå mig på min mejladress ([email protected])

Med Vänlig Hälsning,

Jenny Sköld, reporter på Metro

2014-04-28 @ 08:10:05
Postat av: Lotta

Undrar så hur du har det? Du finns i mina tankar varje dag och jag hoppas av hela mitt hjärta att din smärta försvunnit och att du och familjen har det bra. Kram!

2014-05-05 @ 22:08:58
Postat av: Theresa

Hoppas allt går bra för dig!!!

2014-05-19 @ 08:52:44
URL: http://mammaT.blogg.se
Postat av: Annika

Tänker också på dig o tittar in varje dag.
Hoopas du mår ok ♥, och vi snart får en liten uppdatering.

2014-05-20 @ 00:13:55
Postat av: Anonym

Tänker på dig! Många kramar och tack för att du delar med dig.

2014-05-26 @ 22:54:02
Postat av: Annika

Hoppas du mår väl! Länge senivi hörde från dig nu ♥♡

2014-06-23 @ 23:54:49
Postat av: Lotta

Hoppas hoppas Du mår bra och umgås med din fina familj och bara inte har tid att blogga. Kram <3

2014-06-24 @ 17:05:39
Postat av: Eva

Undrar hur du mår💗hoppas att du kan njuta av sommaren☀️

2014-07-03 @ 08:16:57
Postat av: Anonym

Maria dog natten mellan 27-28/6.

2014-07-03 @ 12:50:14
Postat av: Elisabet

Det finns inte ord... Sänder kramar till din familj.

2014-07-03 @ 20:22:16
Postat av: Lotta

Livet är så orättvist. Tårarna rinner och mina tankar går till familjen.

2014-07-03 @ 21:16:05
Postat av: Annika

Åh min magkänsla hade rätt :( Vila i frid underbara Maria.
♥♡♥ Tusen kramar till familjen.

2014-07-08 @ 18:01:26
Postat av: T

Tack för dina ord, ditt hopp och tryggheten du omedvetet gav mig. Har funderat länge på vad jag skulle skriva här. Tack Maria och sov gott <3 värme och kärlek till din familj.

2014-08-09 @ 08:56:45
Postat av: Maja

Vila i frid kämpe <3

2014-08-16 @ 09:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0