Jobbigt...

Mitt humör är inte på topp just nu.
Jag har i snart 2 år haft ont. På ett eller annat sätt.
Först graviditeten, med foglossning och sådana smärtor. Sedan smärtan efter förlossning och allt vad det innebär. Efter det började "mensvärken" och alla bekymmer jag hade med det. Sen cancern och all smärta och ångest den fört med sig.
Smärtan är inte bara fysisk. Mycket sitter i huvudet. Man blir ärrad. 
Jag ska den 26 september in på Magnetröntgen. Den gör inte ont. Men ändå känns det as jobbigt och tårar rinner för jag vill inte. Att ligga stilla med en tung platta på magen och stora öronmuffar på är lite obehagligt. Men det är mer det psykiska. Att sitta fast. I två timmar ligger man så. Eller jag gjorde det förra gånger i alla fall. Sen kommer de där två veckorna med ÅNGEST. Väntan på resultatet. Är cancern kvar? Har den spridit sig? Vad kommer hända hela hösten? Sjuk eller frisk? Läskigt.....
 
Felix kom för två dagar sen och bad mig läsa godnatt saga för honom. självklart sa jag och tog mig upp ur soffan och ner i hans säng. Vi läste och mös och jag älskar den stunden på kvällen. Det bästa som finns.
Men sen skulle jag upp. Jag kom inte upp. Benen ville inte som jag. De vägrade samarbeta.
Det slutade med att jag fick ställa mig på alla fyra i Felix säng och sätta fötterna i golvet för att komma upp. Detta tog sin lilla tid och var väldigt ansträngande. Felix satt upp i hörnet på sängen med stora ögon och säger: Det är läskigt. Där och då lugnade jag honom och sa att det var ingen fara. Mammas ben kommer snart funka igen.
Lite senare brister det för mig totalt. Jag skrämde mitt eget barn på grund av något jag inte kan göra något åt. Tårarna rinner och det gör så ont. Det är inte mitt fel att kroppen lägger av. Det är absolut inte Felix fel. Han ska inte behöva utstå det här.
 
Just nu känns smärtan och ångesten jobbigast. Att inte kunna vakna utan att ha ont och att inte våga gå ut utan att känna viss rädsla för att ramla. 
Men jag ska ut idag. Ut och gå med mina barn. Ramlar jag så ramlar jag. det finns inte så mycket jag kan göra åt saken. Tack och hej leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Blir så jävla förbannad ska du veta.. Hur jävla orättvist får livet lov att bli!!!!! AAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGG.. Inte på dig, inte på någon förutom den jävla dumma idiotiska meningslösa sjukdomen som heter CANCER!! Jag hatar ordet, jag hatar att det drabbar människor som jag älskar och jag hatar att livet väljer att drabba dig med denna jävla cancer Maria... Jag blir frustrerad, arg och så jävla ledsen och jag är inte drabbad personligen. Kan bara tänka mig hur jävla arg du är... När du är som mest ledsen vill jag vara den där snuttefilten som ger dig tröst, och när du är arg vill jag vara där för att slåss med dig, och när du ät orolig för att ramla vill jag vara den käppen som du kan lita på ska hålla dig uppe.. Går inte en endaste dag då jag inte lider med dig och det helvete du, givetvis din familj också får genomlida. När jag skriver detta kan jag knappt se ut genom mina ögon för tårarna rinner hela tiden.. Vet inte om detta inlägg hänger ihop eller verkar vettigt men meningen med detta är att vad som helst, VAD SOM HELST jag kan hjälpa dig/er med vill jag göra. Kan va pyttelitet, eller megastort det spelar ingen roll... Är det något jag kan göra känn dig aldrig till besvär utan bara hör av dig!! ÄLSKAR DIG MIN FINA VÄN!

2013-09-08 @ 19:02:12
Postat av: Tess

Ååå vad jag önskar att jag bodde nära dig!! Då hade jag ramlat med dig!! Stor stor kram

2013-09-08 @ 19:50:38
Postat av: Vivi

Ninni skriver så fint, rakt ur hjärtat, så naket och ärligt med ett flöde av känslor. Tror många av oss känner precis likadant, denna maktlöshet när någon man tycker mycket om lider. Du är i en känslomässig berg- o dalbana, inte alls konstigt. Hoppas du känner att du har ett skyddsnät av välvilja runt dig som fångar upp dig när du faller, både fysiskt o psykiskt. Varm lååång kram

2013-09-08 @ 21:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0