Tankar...

När jag fick mitt cancer besked i december förra året var jag ledsen och mådde dåligt, men att jag skulle dö slog mig aldrig. Jag genomgick brachybehandlingar och läkaren som tog hand om mig då sa att jag hade en bra form av cancer och att den var strålningskänslig. Detta gjorde mig positiv. Jag skulle bara göra detta sen skulle allt bli bra igen. Sen fick jag återfall och jag ville inte. Men jag tänkte ändå att jag gör det här så blir det bra sen.
Nu vet jag att det blir aldrig bra. 
 
När läkaren berätta att jag har en vääldigt ovanlig, aggressiv cancer blev jag chockad. Eftersom den förre sagt något helt annat. När hon dessutom berätta att det är kroniskt blev jag förvirrad.... Vadå kroniskt?? Ska jag leva så här resten av mitt liv?? Det vill jag inte och det orkar jag inte.....
 
Men det kan vara så att jag får vara frisk i flera år men att det sen kommer tillbaka och måste behandlas...
Så kommer det vara.... Upp och ner... fram och tillbaka....
 
Att hon berätta att det fanns de som dött efter två år fick mig och fundera på livet... Att jag skulle dö om ett år är ju otänkbart, ska jag inte få se mina barn växa upp? Ska jag missa allt vad livet har att erbjuda? Jag vill leva och jag kommer göra vad jag kan för att överlva. Men jag kan inte styra över cancern..... 

Kommentarer
Postat av: Ella

Du är den starkaste människan jag känner. Du klarar detta! Kärlek. <3

2013-10-12 @ 00:07:16
Postat av: Cissi

2013-10-12 @ 14:59:43
Postat av: Therese

<3
Tror på dig och jag vet att du inte känner dig stark, som du skrivit tidigare, men det är du Maria! Tänk allt det du gått igenom redan... Det har du fixat fast det är tungt och jävligt!

Försöker komma på bra och stärkande ord till dig men de står helt still... Känner så med er allihop!

Jag har sagt det men säger det igen... Finns de något jag kan hjälpa dig/er med så bara säg till!!

<3 <3 <3

2013-10-12 @ 19:59:30
Postat av: Vivi

Ibland finns det inte ord för vad jag känner men jag tror på dig Maria, tror att du vill och att du kan 💖💖💖

2013-10-13 @ 03:11:10
Postat av: Linda

Med den inställningen kommer du långt Maria. Du är så stark och kommer att vinna över den där j-la cancern.
Kramar

2013-10-13 @ 10:16:05
Postat av: M

Känner inte dig, men kom in på din blogg på nåt sätt. Vill bara sända dig/er massor utav styrke kramar.

Svar: Tack <3
Maria

2013-10-17 @ 21:46:04
Postat av: Gabriela

Hej!
Ge inte upp, våga testa annat. Kolla Marie Sving på FB och hennes kamp.

Svar: Tack. Hon är en kämpe <3 All styrka till henne.
Maria

2013-10-23 @ 16:56:55
Postat av: Maria

Läser din blogg då och då. Gör ont i mitt hjärta att du drabbats av denna fruktansvärda sjukdom men det tänds ett hopp och glädje av din styrka som du beskriver, din vilja att leva ett så normalt liv du bara kan. Du är otroligt stark och inspirerar nog många människor där ute. Bland annat mig. Fortsätt så, du kommer att vinna livet!❤

2013-11-05 @ 00:15:39
URL: http://asimplestylist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0