Dåliga besked.

Eftersom jag känt knölen på halsen sen tidigare visste jag att jag inte skulle räkna med några bra besked. Så dåliga besked var jag beredd på.
Svärmor och svärfar var med och vi kommer in i rummet. Min läkare berättar då att det är en spridning i ryggen, det har kommit fler tumörer i mina körtlar. Hon berättar att jag kommer få starka cellgifter mot detta och jag kommer tappa håret. jag vet jag vet... det växer tillbaka och det är minsta problemet. men inte för mig..... Håret är en del av mig och min identitet. Vill inte bli av med det. Men nu är läget som det är och jag kommer vara skallig i vinter... 
Efter detta undersökte hon mig, säger direkt att den på halsen är en tumör men att det måste göras en röntgen för att vara helt säkra. 
 
Sen berättar hon att cancern jag har är det bara 3% som har, det är tydligen en blandning av två olika cancer former och tydligen väldigt aggressiv. Hon berättar också att det är kroniskt.... Det försvinner aldrig. Jag kommer få leva med detta. 
Hon berätta om patienter som klarat sig två år och patienter som levt i flera flera år... en som överlevt och blivit friskförklarad.... Jag ska bli nr 2...... hoppas jag.....

Kommentarer
Postat av: VeronikaM

❤️❤️❤️❤️

2013-10-11 @ 11:37:15
Postat av: Cissi

2013-10-11 @ 11:45:37
Postat av: alex

Usch... det finns inte ord för hur ledsen jag är för dig, om det är till någon tröst så kan jag raka av mig håret tillsammans med dig! Och du Ska bli den som blir frisk förklarad gumman! Finns här för er i vått och torrt så tveka inte att be om hjälp <3

2013-10-11 @ 11:47:15
Postat av: Anonym

Du blir nr 2!!! Varma kramar från mig.

2013-10-11 @ 12:35:47
Postat av: Therese

Förra kommentaren var från mig!

2013-10-11 @ 12:36:47
Postat av: fredrik & josefin

Hej maria (och kim).

Vi följer er på håll och vill bara ge massa kramar till er. Ni är grymma som kämpar. Och maria, efter vad jag läst om din syn på att tappa håret. Fuckit. Hår är ändå i vägen. Och det växer ut igen. Sen. Då du är klar. Tror knappast kim bryr sig om du har hår, han vill nog att du ska må bättre.

Kämpa på. Som du själv skriver, du måste. Och du gör ett fantastiskt jobb med det.

Vi ses ju inte så ofta direkt. Men vi tänker på er. All styrka och massa kramar.

Fredrik & Josefin Svanström

2013-10-11 @ 17:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0