16/12- 2013

Vaknade som vanligt av att jag hade så ont i ryggen att jag höll på att gå av på mitten. Sen i torsdags förra veckan har jag haft jätte ont i ryggen och ishias. Tog alla mediciner jag har mot värk och lyckades somna om en liten stund.
Vid 9 tiden kom ASIH ( Avancerad Sjukvård I Hemmet, hit och tog prover och rengjorde och la om picclinen. 
Sen kom svärmor hit och vi åkte mot KS.
Läkaren berättar för oss att tumörerna inte stannat av eller minskat utan tvärtom växt sen sist.
Sorg..... Döden..... Likgiltighet.... 
Först kom sorgen... Fan... Det är inte över, jag ska behöva slåss och kämpa mer.. Längre... Orkar jag? Orkar kroppen?
Döden.... Som en kalldusch påminns man om att döden kan stå runt hörnet. Plötsligt blir det väldigt verkligt igen... Jag vill inte dö.... Inte nu... Jag vill vara hos mina barn och min familj.... Alternativet finns inte....
Likgiltighet... Jahopp.... det är så här det är. Deal with it. Jag har inget val. Detta är mitt liv, just nu, det är bara att acceptera det.
Just nu siktar jag på en skön jul med min familj i Halland och hoppas att jag kan få vara fri från allt vad cancer och dess biverkningar innebär. I alla fall en stund.
 

Kommentarer
Postat av: Faster Annette

Satans Jävla Cancer:-(
Är allt jag kan säga just nu för det finns inga ord i världen som kan trösta och lindra.
Man är så förbannat ensam i sin kamp trots alla omkring som stöttar.

Du är en fighter Mojja tänk positiva tankar för det tycker inte cancern om, lättare sagt än gjort men försök för den jäveln ska inte få ta det ifrån dig, du får människor i din omgivning att skratta, jag blir alltid glad av att träffa dig.
Puss å kram till er alla

2013-12-16 @ 22:05:51
Postat av: Cissi

Fy fan vad jag hatar den jävla cancern!!! Men du fixar det här, vi är många som är med dig! Vi tänker på dig älskade vän <3 <3

2013-12-16 @ 22:37:22
Postat av: Therese

Tänker på dig fina du! <3 Finns inga ord som kan lindra... Men känslan om att du inte är ensam, utan att många finns där är nog bättre! Kram

2013-12-17 @ 12:50:43
Postat av: Vivi

Längtar efter att ni kommer och vi kan ses på julafton. Be cancern dra åt F... cking He.... te under julhelgen. Som vi ska mysa och bara vara❤️❤️❤️ Moster ❤️Håller om länge❤️

2013-12-17 @ 18:01:57
Postat av: Josefine

Vi känner inte varandra, du och jag, men jag har hört en del av din historia genom en gemensam vän och läst din blogg.

Jag vill med hela mitt hjärta översända energi, om så bara ett uns, för att ge dig styrka att fortsätta kämpa. Rädslan för döden och vad som kommer hända din familj då är viktig att få känna, men att fokus mot målet, som är livet, återkommer efter stunder av botten blir viktigt för att du inte ska förlora sig själv.

Tänker på dig och din familj, ge järnet och "fuck cancer!".

Svar: Tack =)
Maria

2013-12-21 @ 20:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0