10/12-2013

Var på röntgen igår... En PET CT.
Alltså en röntgen där de sprutar in radioaktivt ämne i blodomloppet.
De skulle sticka mig i armen... Var så sjukt rädd innan. Efter att jag blev stucken så många gånger och det inte funka så har jag blivit mer rädd för detta jävla stickande. Men jag hade Emla plåster på så det gick bra. Hon var duktig på vad hon gjorde. Sen fick jag det radioaktiva ämnet insprutad och sen får man ligga i ca en timme och vänta. Sen får man komma in och lägga sig på britsen. Den körs in och de röntgar. De sprutar också in kontrast som gör att man blir varm i hela kroppen. Brännhet. känns som man kissar på sig. Liiiite läskigt.
 
Röntgen görs nu för jag är halvt igenom cellgiftsbehandlingen nu och de vill se att cellgifterna gör vad dom ska.
På måndag, 16/12-2013, ska jag in och få svar på hur det ser ut. Jag hoppas verkligen att allting funkar och att cellgifterna gör vad de ska. Orkar inte riktigt med en massa förändringar nu.
 
Den 18/12-2013 är det dags för cellgifter igen, om allt går som det ska hos läkaren.
 
Så min framtid är lite oviss just nu... Allting hänger på vad som blir sagt på måndag.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag & Peter håller alla tummar och tår för att du får bra besked på måndag <3 Det gör mig ont att läsa om allt krångel med infarter och skit, som om du inte har det tillräckligt jobbigt redan. Vi tänker på dig <3 <3

Svar: Tack sötaste ni <3
Maria

2013-12-11 @ 19:37:06
Postat av: Molly

Heja dig! Jag känner dig inte men håller tummar o tår för att du ska få en lugn, mysig, lycklig och smärtfri julhelg.

Svar: Tack fina du <3
Maria

2013-12-14 @ 22:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0