Nationaldagen

Idag är det Sveriges nationaldag och jag kan inte annat än o säga att jag är stolt svensk...
Jag bor i Norge... jag vet... Men Sverige kommer alltid vara hemma... mitt hem....
Det jag blir störd av är att vi idag inte får sjunga vår nationalsång i skolorna.... Varför???
Varför får diverse invandrare sjunga sina nationalsånger överallt och hela tiden men vi får inte sjunga vår nationalsång på vår nationaldag?? Var fan ligger logiken i det??
Det är väl ändå vår jävla rätt o få sjunga vår sång på vår dag??
Jag tycker att alla ni stolta svenskar ska ge er ut o sjunga för full hals... Skit fullständigt i vad alla andra tycker och tänker.... SJUNG FÖR FULL HALS.... det har du rätt till... =)

En annan sak jag funderar lite på är hur befolkningen i USA kan vara så korkade och tro att det bara finns USA i hela världen... Alltså när man hör människor från USA prata om världen så pratar de som om det bara finns deras land... Var tog resten av världen vägen?? o vem i hela fridens namn har bestämt att USA är det bästa landet ever?? Hmm... Kanske korkat av mej men jag förstår de inte... Jag tycker inte att USA är så extremt bra som de själva tror... Jag tycker då att det finns länder som är mer kreativa och har bättre saker att komma med. Men de kanske bara är min mening.

Jaja... skit samma...
Igår, lördag, var jag ute på stan o försökte hitta nåt fint o ha på mej till min lillebrors student... Hitta dock inget... Jag är helt enkelt för stor o vill egentligen inte erkänna det... hehe... illa... Men jag ska fortsätta min sökning i veckan o se om jag kan hitta nåt fint....
Efter o ha gått ett tag i stan mötte jag upp Maria... Vi gick o köpte en varsin sallad o gick o satte oss i solen o käka... Mysigt... Sen gick vi o kika i lite fler butiker... sen åkte hon hem o jag gick hem till mig...
Felix va lite små tjurig igår när han skulle sova... hmm... Han har utslagen på rumpan kvar men de börjar se finare ut nu... Men jag tror han hade lite ont i magen o lite ont av sina utslag igår... För han brukar inte vakna så o vara grinig... Men efter ett litet tag käka han en slurk mat sen somna han o sov gott fram till 3 då han vakna o ville ha mer mat... Är det någon som vet hur man ska få honom o vara mätt en hel natt så han sover?
Idag har vi bara tatt de lugnt o tanken är att vi bara ska fortsätta ta de lugnt... Jag ska nog ta o städa lite här hemma.. Ta o plocka i ordning o städa toan kanske....
Jaja... vi får se va som sker... Lillfisen sover för tillfället o jag sitter här o slöar...
Åhh, en sak till... Idag när Lillfisen låg på golvet så vände han nästan sig helt från rygg till mage.... Jag blev helt chockad... bara sådär... Men han har ena armen under sig som gör att överkroppen inte riktigt vill slå runt helt... men de kommer nog snart... Han är så duktig min lilla fis... <3
Men ni får ha det så bra mina vänner... Love you all.. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0