Lördag 3/10

Dagen börja dåligt... Mådde riktigt dåligt när jag vakna... har sovit dåligt inatt så trött va jag.... ont i huvudet hade jag o min mage funkade inte alls som jag ville... Usch o fy...
Pratade med de på jobbet o sa att jag kanske blev lite sen... inga problem... Brukar va ganska lugnt på lördag förmiddag...
Så jag tog de lugnt o började sakta men säkert må lite bättre... efter en paracet o lite frukost så åkte jag till jobbet...
Va ganska lugnt till en början... packa upp lite varor o sådär...
Sen började rushen... Alla barnfamiljer som ska storhandla... Alla gamlingar som tar 100år på sig att plocka upp varor på banden o pengar ur plånböckerna.... Alla ungdomar som ska ha öl o chips... Alla barn som ska ha lördags godis.... Hade o göra i princip hela tiden i 3 timmar... va fullt ös....
O inte nog med det... Varor som slås in i kassan för ett pris men på lappen på hyllkanten står ett annat pris... Hmm... min fråga är då... Hur i helvete ska vi som jobbar veta detta om inte någon har blivit informerad o det inte är programerat i kassan???
Hade en kund som köpte kalkonbröst... I kassan slås de in för 139kr/kg... Men på lappen i frysdisken står de 59,94kr/kg... Jaha!?!?
Kalkonbrösten ligger i en låda.. så den lätta lösningen med o slå in pris manuellt o väga gick inte... hur gör man då....???
Jo... Man hämtar en miniräknare... kolla va alla lådor väger o så slår man de gånger priset... lätt som en plätt va...!!!!?
Det jag blir mest irriterad över är att ingen blivit informerad... inte ens de ansvariga visste hur de skulle göra... hur ska då jag kunna veta???
Och den stackars kunden... Hon fick stå o vänta i evigheter medans jag sprang runt o försökte få löst det... o kunder till tusen i alla kassor.... STRESS....
Jaja... allt löste sig bra till sist o kunden blev nöjd... de e juh de som räknas....
Ska inte bara klaga heller... Har haft en del goa människor som gett mej mycket komplimnager.... Du är så flink.,.. du är så rask.... du är så goo.... svenska flickor e så söta... Tack Tack Tack alla ni söta människor där ute... <3

Jaja... efter jobbet bar de av hemåt... har nu ätit lite middag o sitter nu här o har fått tillbaka min huvudvärk.... tror de kan bero på tröttheten... Kanske borde bädda ner mej o sova snart...

Saknar min Kim dessutom... Den lilla grisen e i Halland nu... Jag vill me juh.....
Fuskit att han får vara så nära min familj men inte jag.... *snyft*

Jaja... nu ska jag glotta en stund på tv sen försöka sova... Ha de gött...



Måste juh även berätta att jag köpt mitt första egna plagg till vår lilla bebis... <3
Kunde inte hålla mej... =P


Ursäkta bildkvaliten men Kim snodde med sej den braiga kameran så de fick bli en mobil bild...
Men det är en söt liten body... Den är dock inte så grön som de ser ut på bilden utan ljusblå... Jätte söt..
Med lilla tiger på.... från nalle puh...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0