Exponering av barn i media?

Jag har precis suttit o läst lite olika bloggar.
Det finns en hel del som skrivit om ett program som visas på svt 1, nämligen "ett fall för Louise"
I ett av dessa program sitter en pojke o gråter och berättar att hans pappa tar i honom hårt och att han blir ledsen för det, detta program ledde till att detta ämne togs upp i debatt o där kallade dom det misshandel.
Jag personligen såg ett fall för Louise och la märke till att pojken i detta inslag hela tiden sa imot sina föräldrar, när hans pappa snällt bad 3 gånger om att pojken skulle komma så vägrade pojken komma, det slutade med att pappan gick fram till pojken o tog honom i armen o sa till honom att nu kommer du, pojken vägrade fortfarande o slängde sig ner på golvet o fortsatte säga imot, vilket självklart ledde till att pappan blev frustrerad och tog tag hårdare.
Jag tycker inte det är rätt av föräldrar att slå eller va hårdhänta mot sina barn, men hur gör man då om ens barn vägrar hela tiden, säger emot allt du säger och inte kommer när du ber om det???
I debatt va ämnet om man skulle exponera barn i media, i den frågan är jag kluven.. Vissa gånger kan jag tycka det är okej samtidigt som jag andra gånger kan tycka att man inte borde utlämna barnen så mycket som vissa gör.
Som i ett fall för Louise, de hade lika bra kunnat använda skådelspelare så slipper både föräldrar och barn sitta i tv inför miljontals tittare o bli dumförklarade, för jag kan inte annat än o tycka att det är just det dom blir, dum förklarade.
Däremot så läser jag varje dag vimmelmammans blogg, hon har med bilder och skriver mycket om sin son i sin blogg och jag anser inte att det är fel.
Hon tar upp vardagliga saker som hon och hennes son gjort och jag tycker att om man ska dela med sig av sitt liv måste man juh ta med alla aspekter av sitt liv.
Om man vill exponera sina barn eller inte i media är helt upp till var och en, men man får självklart använda lite sunt förnuft.
I debatt pratade dom många gånger om att pojken som var med i ett fall för Louise blev misshandlad av sin pappa, jag anser inte det vara misshandel. Alla föräldrar tar väl tag i sina barn nån gång?
Men det upplevs kanske olika från person till person.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0