Onsdag 28/5

Jaha... igår jobbade jag... 16-19.... När jag kom hem hade Kim lagat god mat.... Han fick rosor o choklad av mig....=P
Idag har de inte hänt så mycket... Har varit ledig så låg i sängen alldeles för länge egentligen... Men mysigt va det... Sen gick vi upp o ut i regnet för o gå o handla till vår planerade mat.... Fläskfile o hemmagjorda potatis klyftor... Va riktigt gottigt kan jag säga.....(kommer recept längre ner)!!! =D
Efter maten va vi ute o gick en runda till... Sen gick vi hem o mös... o åt jordgubbar som jag köpt till oss... mums...

Imorgon skulle jag varit ledig... men chefen ringde o fråga om jag ville jobba några timmar på eftermiddagen o de tackar man juh inte nej till... Så imorgon blir de jobb från 3-6... Fick dock börja tidigare om jag ville... det fick jag välja själv....=)

På måndag nästa vecka åker vi till oslo... åker på natten så vi är framme i oslo på tisdag morgon,,, Ska fixa pass o sådant.... sen på onsdag bär de av till spanien.... WWWIIIIEEEE.... Ska bli sååååå skönt....=D

Jaja... nu ska jag mysa med pojken min o kanske glotta på en film eller nåt..

Ha de bäst mina vänner o bekanta....<3

Receptet:
800 g fläskfilé
4 msk kinesisk soja
2 msk rapsolja
1 tsk paprikapulver
salt
svartpeppar
(jag la i vitlökspulver o grillkrydda oxå)

sätt ugnen på 225grader.
Blanda soja, olja och kryddor.
Pensla fläskfilen med kryddröran.
Lägg fläskfilen på ett galler i mitten av ugnen, ställ en plåt längre ner med lite vatten i.
Ha det i ugnen i 30-40minuter.
Ha gärna en kött termometer i köttet, när den står på 72grader så är det klart.
Läg sedan filen i aluminiumfolie i 10 minuter.

Jag lovar er att köttet blir extremt mört....
Ett tips till potatisklyftorna, Koka upp vatten, klyfta potatisen, lägg i de klyftade potatisen i det kokande vattnet tills de blir mjuka (dock inte överkokta)¨Sen lägger du dom på en plåt i ugnen på ca 225 grader tills de får en fin yta.

Smaklig måltid...=D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0