Torsdag 2/7

Jaha....
Har egentligen inte så mycket roligt o berätta...
Kim jobbar hemma denna veckan... skönt...
Blir dock lite lite tid vi ses när han jobbar 8-16 o jag jobbar 16-21... hehe... Men så kan de va ibland...
Nu ligger han hemma o e sjuk...Stackarn.. förkyld o jävlig... =(
Jag hoppas bara han inte smittas... Vill inte va sjuk....
Jaja... annars har inte nåt kul hänt alls egentligen...
Jag är ute i solen, jobbar o umgås med älsklingen... de e d som händer... hehe...

Nu ska jag sova tänkte jag.... ska upp 06:30 imon.... Usch... tidigt... haha... har inte börjat jobbat så tidigt på evigheter känns de som... haha... Jaja... de ska nog gå fint...

Gonatt allihopa...

Sov Gott, Dröm Sött, Vakna Blött

Kommentarer
Postat av: tessan

Hej! Var ett tag sedan nu... Kul att läsa att det funkiar med rökningen och allt. Är också numera ickerökande! =) Men viss tusan är det tufft stundvis. Tur man har en liten att tänka på, alltid lite lättare och tänka att det är för hans skull! Vad händer annars då? Bara jobb och ståhej eller? Det hade varit kul och ses om ni kommer hem något. Kanske nostalgi kväll hos Glenne... =)Kram

2009-07-03 @ 23:42:18
URL: http://gelemamman.blogg.se/
Postat av: Sara

Varför ska vi behöva skriva våra tankar och känslor på vanligt papper så att ingen ska se, när alla andra får uttrycka sina åsikter på nätet? som sagt så var väl nätet till för alla..? På till exempel tillminneav så skriver vi till Annika och ingen annan, det är hennes minnessida. Det jag skriver där är saker som jag hade sagt till Annika ansikte mot ansikte om hon fanns här, men nu gör hon tyvärr inte det och då tycker jag att jag har all rätt i världen att få skriva till henne på hennes egen minnessida som dessutom jag har skapat.. Jag bryr mig faktiskt inte om människor tycker att det jag skriver är fel för jag skriver det inte till dem utan till Annika. sen att Rebecka tycker att det är konstigt att folk tvivlar på vad som hände och om han är skyldig eller inte, det förstår jag för jag undrar också vad folk tänker med. Jag tror att dom flesta vet mer eller mindre vad som faktiskt hänt och dom som känner Annika vet att hon aldrig skulle utsätta sig för det här.. Alla har såklart rätt till sina åsikter och det respekterar jag men då förväntar jag mig också att mina/våra åsikter respekteras.. Till nåt helt annat, hur har du det i norge?? kram (och nej jag blev inte sur över din kommentar på beckas blogg, jag antar att den var riktad mot mig oxå. men jag vet att du kan ta diskussionen utan hard feelings och jag vill bara visa min syn på saken)

2009-07-04 @ 10:50:23
Postat av: Maria

Jag tycker att alla, inte bara du/ni eller jag eller någon annan borde tänka på vad de skriver på internet... och jag säger oxå att ni får skriva, tycka o tänka precis hur ni vill. Men att jag inte alltid tycker det är så smart kanske. Att man har tvivel är för mig en självklarhet. Jag vet inte vad som har hänt, om han har gjort de med vilje, om de va ett djur eller om han helt enkelt tappade kontrollen pga av fortkörning. Sen kan jag välja o tro på nåt av alla spekulationer jag har. Men jag kommer alltid ha viss tvivel på om de verkligen var så. För om inte han står upp o berättar när han minns om han minns så kommer vi tyvärr aldroig få veta... =( I norge är allt fint... trivs kanon... saknar familjen dock... Vill hem o hälsa på...=) Kram

2009-07-04 @ 12:49:43
Postat av: Maria

Säger inte heller att de du skriver på Annikas minnessida är fel. Men som jag sagt hela tiden vissa saker borde inte hamna på internet enligt mig. Förstår att du/ni vill ha någonstans o ventilera era tankar o känslor. Men jag personligen tycker inte att internet är ett ställe o göra de på. Själv sätter jag mig hellre med block o penna o skriver ner de jag känner o tycker just då. För jag vill personligen inte att alla ska veta hur det är för mig. de kan jag prata med mina närmaste om. Kram

2009-07-04 @ 13:25:28
Postat av: Sara

Jag förstår vad du menar men på sidan vi har till Annika måste vi kunna få skriva till henne utan att folk behöver uttrycka sina åsikter om det, det är som sagt till henne och sen om folk tycker att det är fel eller osmart kan vi inte ta hänsyn till. Man måste ju kunna se det för vad det är, vår enda möjlighet att skriva direkt till henne. Det är inte samma att skriva på ett papper och förvara under sängen hemma. Vi behöver få ha den möjligheten att kunna göra det utan att bli ifrågasatta. På andra bloggar och dylikt kan inte jag säga vad man ska skriva eller inte och jag försöker inte att kritisera vad andra skriver för det är deras tankar och känslor. Sen ska man ju kunna diskutera saker om man tycker att det som står skrivet är kränkande mot någon, men just minnessidan ser jag gärna att den inte blir ifrågasatt. Det är skrivet till Annika och det hatet som vi känner mot Lukas kan ingen som inte har varit i vår sits känna eller förstå och då tycker jag att det är märkligt att alla har blivit experter på sorg och vet precis hur dom skulle göra/skriva och inte. Jag hoppas att du förstår vad jag menar, man får gärna tycka och tänka som man vill men man behöver kanske inte kritisera och spela expert.. (Jag skriver det här ur min synpunkt och försöker som sagt inte att kritisera andras bloggar) Det är klart att jag har åsikter och tankar om andra men jag försöker att hålla dom för mig själv, vilket fler kanske skulle ta och försöka. Menar självklart inte dig och den här diskussionen för då hade jag inte svarat dig... Vill bara att fler försöker se det från våran synpunkt.

2009-07-04 @ 16:33:43
Postat av: Sara

Ja det hade vart kul om du kom hem och hälsade på lite, det var ju jättelängesen du var hemma.. Skönt att du trivs i norge.

2009-07-04 @ 16:35:53
Postat av: Maria

Ja, men jag förstår absolut att ni skriver direkt till Annika där och att det är ert sätt o tala till henne. alla har vi olika sätt o göra de på. Men vi kan diskutera detta till världens undergång. Jag anser inte att vissa texterbör finnas för alla o läsa på internet (menar då i allmänhet o inte bara de du eller ni skrivit där) o det kommer jag alltid tycka. så e d bara. Någon expert på sorg o hur den procssen funkar är jag absolut inte. Jag vet hur jag funkar och hur jag reagerar på hur vänner o kusiner dör. Om det varit någon i min familj kan jag inte ens försöka tänka mig in i. o påpekar därför oxå att det ni känner o skriver är inte fel... absolut inte. Men jag kanske inte alltid håller med om era åsikter. o tur är väl egentligen de. för tänk om alla tyckt o tänkt likadant om allt...!!! Jaa... tror vi kommer hem i augusti.. men de blir bara 3 dagar tror jag.. hinner inte med mycket mer tyvärr.. Ska försöka hinna med Emil o familjerna i första hand då så får jag se om jag hinner med o träffa släkten me... Hade dock vatt kul o ta en snabb kopp kaffe o bytat ett eller två ord... =P Kram

2009-07-04 @ 19:01:34
Postat av: Maria

Du skriver oå att ni inte kan ta hänsyn till om folk tycker de ni skriver på minnessidan är fel eller osmart. däremot så måste ni juh förstå redan innan ni skriver det att det kommer väcka känslor på ett eller annat sätt hos alla som läser. Alltså kommer folk reagera o ha åsikter om det. Så är det juh bara. Det är juh som tjejer som går ut i minikjolar o tajta tröjar o pattarna upptryckta i hakan o sen blir de sura för att killar reagerar. Man kan inte göra saker medvetet för o sen bli sur för att de väcker känslor hos andra. Menar inget illa alltså. Men försök förstå hur jag menar. Jag kan juh inte skriva på min blogg att jag hatar Therese, eller sandra eller nån annan utan att de väcker känslor. o om jag skriver de på min blogg får jag juh ta konsekvenserna oxå.. eller hur!!!!?

2009-07-04 @ 19:53:14
Postat av: Sara

Jag hade förstått om jag/vi skrev nåt riktat direkt mot dig eller nån annan i släkten och ni reagerade, men det är skrivet om Lukas och det hade varit helt ok om han hade reagerat och tyckt att det var orättvist eller fel. Det är väl egentligen det som är fel, att det inte är riktat mot någon annan än han och ändå tycker alla att dom ska få säga sina åsikter. Det finns mycket jag tycker om alla i släkten både bra och mindre bra grejer men det håller jag för mig själv och skulle aldrig skriva det på internet. Om jag kritiserar dig direkt så förväntar jag mig reaktioner från dig och om jag skriver om Linda så förväntar jag mig reaktioner från henne inte från någon annan som inte har med det att göra. Men det är ju så jag fungerar och sen är det faktiskt så att det bara är släkten som anser sig ha rätt att uttrycka sina åsikter om mig och vad jag skriver även om det inte handlar om just dom, ingen annan har faktiskt kritiserat mig och mina tankar. Sen att det finns dom som tycker att det är fel det förstår jag också men dom håller det för sig själva och låter mig vara och få skriva som jag vill och känner. Det är helt ok att få kritik och det är väl egentligen inte det som stör mig, utan det är väl mer att människor i allmänhet lägger sig i saker som dom inte är inblandade i och har med att göra..

2009-07-04 @ 22:37:26
Postat av: Sara

oj vi skriver visst en hel roman här :) så du ska bara vara hemma 3 dar..? svårt att få ledigt kanske, klart att du måste vara med Emil. Kan inte ens tänka mig hur mycket du saknar honom den lilla sötisen. Vi kan väl se om du har tid för lite kaffe och skitsnack, hade vart trevligt.

2009-07-04 @ 22:39:34
Postat av: Maria

Jaaa, vi gör visst de. skriver en roman alltså och det var inte riktigt meningen. hehe. Men nu lägger jag ner iaf. Vi har alla olika syn på saker o ting och nu har jag fått säga min mening och du din o jag respekterar det. Kan vi vara eniga om o vara oeniga?? Jaa, vi får se vad vi hinner med. Kan juh höras av, är juh ett tag kvar innan vi kommer.. =) Ha de gott så länge o hälsa familjen.. Pip lite till ozzy från mig..=P Kram

2009-07-05 @ 16:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0