Dödstraff??

När jag gick på gymnasiet så skulle vi ha muntligt prov i engelskan, ämnet vi i vår grupp fick diskutera då va dödstraff.
Jag började då fundera lite på hur jag egentligen ställer mig till den frågan...
I vissa lägen kan jag känna att om jag dödar en människa som dödat en människa är jag då bättre än den första?
Borde inte jag oxå bi mördad då?
Samtidigt som jag i vissa lägen kan känna att jag visst hade velat att de funnits.

Satt för nån vecka sen och titta på nåt program på tv som handlade om pedofiler.
En polis man va med och han berättade om olika fall han varit med och utrett... Något av de värsta han sett va ett spädbarn som blivit antastat.. detta lilla spädbarn hade fortfarande navelsträngsbiten kvar... alltså va detta barn inte mer än någon vecka gammalt...
De berättade oxå i detta program om olika sidor som fanns på nätet där du kunde gå in och få reda på hur du gör för att lättast få barn till att göra som du vill... så som att lära barnen suga på nappen på ett annat sätt så att när de sen ska suga på "saken" att de blir "rätt" då.... Hel sjuka saker...

När jag låg o tittade på detta program med lille Emil sovande på armen så fick jag mordiska tankar...
I det läget kände jag att dödsstraff är det ända som gäller...

Men vad är egentligen rätt och fel gällande dödsstraff??
Personligen känner jag att de e från fall till fall... Men vem ska avgöra när de är dags och inte då??

En sak tycker jag iaf.... Död åt alla pedofiler....

Kommentarer
Postat av: Tess

Jo, du kusin! hmm... ja tycker själv i denna fråga att pedofiler, möradre, våldtäcktsmän, alla dom som på nått vis skadar andra fysiskt eller psykiskt så det skadar en för resten av livet och som man kan bevisa till 100% att det är den männsikan, då tycker jag med att dödstraff ska få finnas! Men det får inte finnas något frågetecken i utredningen, ja då e ja för dödstraff!! Mycket bra skrivit kussen.... Kramis

2009-01-28 @ 16:25:07
URL: http://isset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0