Arbetslöshet...!?

Jag och min mamma satt igår i bilen o diskuterade arbetslösheten i Sverige.
Jag personligen tror att mer o mer i framtiden kommer företag effektivisera mer och använda sig av fler dator program eller robotar för att slippa betala för anställda.
Alla vill de bli av med allt som kostar dom och bara tjäna pengar... de vill vi väl alla.
Men frågan är juh då va som händer med de som blir av med sina jobb..
De blir arbetslösa... o hur överlever arbetslösa??
Jo bidrag... De får bidrag för att klara sej... Det måste dom juh... Alla måste vi överleva,,

Men blir detta då bättre?
Tjänar vi verkligen på att effektivisera så mycket som vi gör??
Om alla jobb styrs av robotar eller dator program så måste staten betala för de som går hemma... och det blir mycket pengar som ska betalas ut...
Personligen tror jag att de bara kommer bli värre... Tyvärr...

Kommentarer
Postat av: Kim

det kommer alltid nya jobb när man effektiviserar t.ex e den någon som måste se till att robotarna gør rätt, sen e den någon so måste bygga dom. någon som måste ha servic på osv. så det kommer alltid finnas jobb.

2009-02-02 @ 08:50:39
Postat av: Reebok

Jag tror inte att jobben kommer att försvinna utan att det kommer komma nya prioriteringsområden.



Sverige måste börja att effektisera sina företag för att uppnå välfärden.

Nu är det ju dock ingen fara eftersom lågkonjukturen är här och företagen kommer antagligen inte att ha råd att göra dessa förändringar nu.

2009-02-02 @ 13:54:28
Postat av: Anonym

Människor är svaga och en belastning i samhället, jag har varit företagare i 15år och har verkligen upplevt det negativa med sk "kollegor".

2009-02-02 @ 17:42:07
Postat av: kim

hur kan tycka att människor e svaga och en belastning før samhället. tycker de e helt sjukt konstig inställning. men alla har vi rätt att tycka och tänka. och har nästan bara haft bra kollegor. Visst finns det nästan alltid ett røt egg som antingen inte gør något eller e negativ hela tiden, men man kan undvika sånna menniskor. men hade inte klarat av att gå till jobbet och inte ha någon att umgås med. gør dagen så mycket bätre.

2009-02-02 @ 23:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0