Abort...!

Igår tittade jag på kvällsöppet med Ekdahl... det handlade om bla. aborter... Om tjejer som gör aborter för att de e fel kön på fostret.....

Birro har rätt...
Han gav ett förslag om att sänka arborttiden till vecka 12 iställer för vecka 18 som det är nu.
Att förbjuda tjejerna att veta könet kommer aldrig funka... finns alltid genvägar... vill man verkligen få reda på det så får man det på ett eller annat sätt..

Abort är i allmänhet ett väldigt svårt ämne...
Vad är egentligen rätt och fel...?
Det är juh så personligt.

Men... Att använda aborter som ett sorts preventivmedel vilket vissa gör är fel.... eller att göra abort pga vad det är för kön... det borde inte spela någon roll anser jag...

För att få göra en abort ska man ha en bra anledning anser jag... såsom att man blivit våldtagen eller att barnet eller mamman utsetts för fara om man fortsätter graviditeten... eller att barnet är sjukt....

Kan också tycka att unga flickor ska ha rätt o göra abort.... Deras liv förstörs... eller kan förstöras... de är unga o vet inte riktigt vad de ger sej in på....!!

Jag gjorde fel... Jag hade ingen bra anledning till varför jag gjorde abort...
Men påtryckningar utifrån fick mej o göra det... o idag är jag nöjd med mitt beslut...
Men hade jag inte blivit utsatt för påtryckningar hade jag varit mamma idag....
Så jag gjorde fel.... men gjort är gjort.... o jag ångrar mej inte... men jag tänker på de ofta....

Kommentarer
Postat av: kim

tycker inte alls du gjorde fel i att göra abort, du hade ju visst flera anledningar. som t.ex att du va ung, inte färdig utbildad. hade inge jobb och Du skulle få tahand om det själv. tycker du gjorde helt rätt. men de e min mening.

massa pussar

Älskar dej

2009-02-27 @ 06:24:10
Postat av: gelemamman

jag tycker att du tog rätt beslut, då pappan till barnet inte riktigt var på samma nivå... Utan att nämna detaljer! OCh sen tycker jag absolut att du har helt rätt. Abort ska givetvis finnas till för alla men det ska ju inte användas som ett preventivmedel! Delar din åsikt helt och blir så irriterad på folk som tycker att det är okej att använda abort som ett preventivmedel... Usch, ett starkt ämne att disskutera! Men en dag kommer du också bli mamma och då kanske på bättre villkor.

2009-02-27 @ 16:17:59
URL: http://gelemamman.blogg.se/
Postat av: Tess

Tycker med att du tog rätt beslut moja.... Utan att nämna orsaker.... Och Abort e något personligt, som bara en själv kan bestämma om man ska göra eller ej! Men som preventivmedel??? Suck... tycker inte det är rätt, men va ska man göra för att ´kunna stoppa de?? Håller med dig på allt! Kramis

2009-02-27 @ 17:39:58
URL: http://isset.blogg.se/
Postat av: Fototrixaren

Hoppas du får en fortsatt trevlig fredag :)

Kolla gärna in min foto blogg.

2009-02-27 @ 17:47:42
URL: http://fototrix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0