Läkaren samtal...

Ja, här gick man och vänta på att läkaren skulle ringa... All denna väntan!!!!!! Skit jobbigt.
Dagarna går och humöret går också... upp och ner... 
Ena dagen känns det okej andra dagen bryter man ihop och gråter som ett litet barn. Fick ett fint kort av en kär vän och tårarna rullar. Blir så rörd när jag inser hur många som faktiskt finns där... På riktigt <3
 
På söndagen åkte Felix med farfar till landet och jag och Kim valde att ha Vilde hemma från dagis. Kvalitetstid =)
 
I tisdags skulle jag och Kim gå ut och käka och gå på bio så farmor skulle passa Vilde. Vi mötte upp farmor i stan, när vi är inne i en butik ringer telen.... dolt nummer..... hjärtklappning!
Det var läkaren som ringde... Hon bekräftade det hon redan sagt tidigare... Det är en tumör som sitter i ryggen, mellan kotorna. Jag kommer bli inbokad på datortomografi och sen blir det strålning... Tack och hej!
Där står jag mitt inne i stan.... Tom.... Va fan ska man göra? 
Fan, fan, fan....
Lämnar Vilde och går och sätter oss på uteservering... Känner mig mest trött... Så efter en as god räkmacka och en cola så körde vi hem. 
Dagen efter, på onsdagen, ringde de från strålningen. Hon berätta att jag var inbokad på datortomografi på måndagen och sen skulle de planera strålningen och som det ser ut nu kommer jag påbörja strålbehandlingen den 8/6.
 
Datortomografin är alltså en röntgen där de ser hur tumören sitter och hur den ser ut. Efter den kan de sen planera min strålning. 
 
Kim åkte iväg och jobba igår... midsommarafton! 
Stackars älsklingen hade såna problem.... Han har fått fast tjänst på en plattform nu och detta var hans första tur ut på den plattformen. Han gick i två dagar och funderade på hur han skulle göra. Om han skulle bli hemma med mig eller åka och jobba... Självklart hade jag velat ha honom hemma, men samtidigt mår jag inte sämre än att jag kan vara själv och ta hand om barnen. Har fått medicin som hjälper mig genom dagarna. 
Så midsommarafton spenderades på bergholmen med svärfar med släkt, dans och sång. Kvällen spenderades hemma. Barnen var trötta och jag var trött. 
 
Idag har jag möblerat om i felix rum, städat i köket och plockat i ordning lite... känner mig lite duktig. haha. 
Nu ska jag sätta min tjocka röv i soffan... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0